PDA

Просмотр полной версии : [10487] Implement SCRIPT_COMMAND_MOVEMENT(20) to start/change movement


newsbot
15.09.2010, 14:11
<pre>m src/game/Map.cpp
m src/game/ObjectMgr.cpp
m src/game/World.h
m src/shared/revision_nr.h
</pre>
<pre style='white-space:pre-wrap;width:81ex'>[10487] Implement SCRIPT_COMMAND_MOVEMENT(20) to start/change movement

datalong can be 0:idle, 2:random, 3:waypoint. In case 3, creature must have a existing creature_movement_template.
Command start movement for source of script. If source is not creature but target is, it will apply to target.
Optionally creature entry can be defined (datalong2) and start movement for this if found nearby (search radius defined in datalong3).

Signed-off-by: NoFantasy <nofantasy@nf.no></pre>




Дальше... (http://github.com/mangos/mangos/commit/93b478c5ab8f82ff89dab8e8079b1837bd86792d)

Konctantin
15.09.2010, 14:47
Хорошая штука, теперь в скриптах можно задавать как двигаться мобу

#define SCRIPT_COMMAND_MOVEMENT 20
// source or target must be creature. datalong = MovementType (0:idle, 1:random or 2:waypoint)
// datalong2 = creature entry (searching for a buddy, closest to source), datalong3 = creature search radius

YuruY
15.09.2010, 17:21
Не понял, в описании:
datalong can be 0:idle, 2:random, 3:waypoint.
А на гитхабе:
datalong = MovementType (0:idle, 1:random or 2:waypoint)
Что логичней выглядит.

Vladimir
15.09.2010, 19:37
NoFantasy уже отписался в github что первый вариант - описка.